بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : | بازدید : 43
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

من که حال و حوصلۀ امتحان کردن غذای رستوران‌های کل شهر را ندارم اما دو دوست تپل به نام سینا و امیر دارم که عاشق غذا و رستوران‌گردی هستند. هر وقت مهمان لاکچری و عزیزی را می‌خواهم برای شام دعوت کنم قبلش زنگ می‌زنم به این دو دوست قدیمی و از آنها می‌پرسم کجا بروم و چه غذایی سفارش دهم. این یک راه حل آسان برای من است و به این دوستانم هم می‌گویم شما منبع بک‌لینک‌های قوی رستوران‌ها هستید! آها هنوز نگفتم بک لینک چیست؟ الان می‌گویم.

 

گوگل مثل من به جای این که وقتش را برای بررسی تک تک وبسایت‌ها بگذارد از تایید و ارجاع دیگران می‌فهمد کدام وبسایت‌ها بهتر هستند. بهترین روش تایید و ارجاع در دنیای سئو چیست  اینترنت لینک دادن است.

 

در دنیای وب هر وقت بخواهیم کاربران را به صفحه یا وبسایت دیگری هدایت کنیم از لینک استفاده می‌کنیم. لینک‌ها همان آدرس‌های قابل کلیکی هستند که در نوشته‌ها، دکمه‌ها یا تصاویر جاگذاری می‌کنیم.

 

بک لینک به زبان ساده به لینک یک وبسایت به وبسایت دیگر می‌گویند.

 

پس هر وقت ما به وبسایت دیگری (نه صفحه‌ای از وبسایت خودمان) لینک دهیم به آن وبسایت بک‌لینک داده‌ایم و گیرنده بک‌لینک هم می‌گوید ما بک‌لینک گرفتیم.

 

سینا و امیر را فراموش نکنید چون لازمش داریم تا برویم سراغ این که چرا بک لینک اینقدر مهم شده و اصلاً به چه درد می‌خورد؟

 

 

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

شروع می‌کنم021-58438داخلی 1

چرا بک لینک مهم است؟

اگر شما هم جزو خوش‌شانس‌هایی بودید که در سال‌های اول ظهور اینترنت به آن دسترسی داشتید حتما یادتان هست که آدرس وبسایت یا وبلاگ‌ها را در لیست‌هایی ذخیره و حتی روی کاغذ می‌نوشتند.

 

اگر مردم آدرس وبسایتی را نمی‌دانستند هیچ‌کس روحش هم خبردار نمی‌شد و وبسایت هم هیچ بازدیدی نمی‌گرفت.

 

خیلی سریع یک راه حل خوب پیدا شد؛ بک لینک چیست  وبسایت‌های مشابه به هم لینک دادند تا پیدا شوند. اگر در آن روزها دسترسی به اینترنت داشتید حتماً یادتان هست که ستون کناری وبلاگ‌ها یک لینک‌باکس داشت که پر از لینک به بقیه وبلاگ‌های مشابه بود. اینطوری کافی بود یکی را بشناسید تا بقیه را پیدا کنید. هرچه وبسایت یا وبلاگی مهم‌تر و بهتر بود وبسایت‌های بیشتری به آن لینک می‌دادند.

 

راه حل دوم ایجاد دایرکتوری بود. وبسایت‌های دایرکتوری لیستی از تمام وبسایت‌ها به صورت دسته‌بندی شده داشتند. دهه ۹۰ میلادی چندین وبسایت دایرکتوری و با فاصله کمی چندین موتور جستجو در اینترنت راه افتاد.

 

داستان را خلاصه کنیم از بین موتورهای جستجو گوگل بر تخت پادشاهی نشست و رقابت بزرگی بین وبسایت‌‌ها برای رسیدن به نتایج بالاتر در نتایج جستجو شروع شد.

 

گوگل در ابتدا معیارهای ساده‌ای برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها داشت اما وقتی رقابت جدی شد رفت دنبال شاخص‌هایی بهتر مثل چی؟ لینک‌ها. هر چه وبسایت و صفحه‌ای لینک بیشتری می‌گرفت پس یعنی مهم‌تر بود؛ گوگل هم رتبه آن را می‌برد بالاتر. همان کاری که من برای پیدا کردن رستوران‌های خوب انجام می‌دهم. من به نگاه می‌کنم دوستانم و دیگران درباره رستوران‌ها چه می‌گویند و هر رستورانی که بیشتر تایید شد را انتخاب می‌کنم.

 

حالا الگوریتم‌های گوگل خیلی پیشرفته‌تر شده اما هنوز هم بک‌لینک‌ها بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی دارند.

 

به جز تاثیر در سئو و بهبود رتبه در نتایج گوگل که بعد کامل توضیح می‌دهیم، بک‌لینک به تنهایی می‌تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شود. هرچه بک‌لینک شما در صفحه‌ای پربازدیدتر باشد و کلیک بیشتری بگیرد بازدید ارجاعی (Referral) وبسایت شما هم طبیعتاً بیشتر خواهد شد.

 

بک لینک در سئو چطور و چقدر تاثیر دارد؟

تمام بررسی‌های که روی فاکتورهای تاثیرگذار در سئو انجام شده نشان می‌دهد هنوز هم بک‌لینک قوی بیشترین تاثیر را در بهبود رتبه وبسایت‌ها دارد. البته این تاثیر نسبی است و به این معنی نیست که وبسایت بدون بک‌لینک نمی‌تواند رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کند.

 

در کل بک‌لینک‌ها به دلایل زیر اهمیت دارند:

 

گوگل با بک‌لینک در اینترنت اکتشاف می‌کند. ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها بین وبسایت‌ها می‌خزند و آنها را ایندکس می‌کنند.

شهرت، اعتبار، اقتدار و قابل اعتماد بودن وبسایت را نشان می‌دهد. گوگل از کیفیت و کمیت لینک‌ها این فاکتورها را اندازه می‌گیرد.

ارتباط وبسایت‌ها از بک‌لینک مشخص می‌شود. وبسایت‌هایی که از نظر محتوا یا کارکرد به هم ربط دارند پس به هم لینک می‌دهند. گوگل از این طریق متوجه ارتباط‌ها می‌شود.

انکرتکست‌ها اطلاعاتی درباره مقصد به گوگل می‌دهند (درباره انکرتکست پایین‌تر توضیح دادیم).

ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

برخی از پلتفرم هایی که می توانید از آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید:

virgool.io

Tumblr

Mozilla

Photobucket

Somuch

backlinksfa

Backlink

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Snapchat

Goodreads

Reddit

Tumblr

Pinterest

Flickr

Quora

Periscope

3- هوشمندانه کامنت تولید کنید

از آنجایی که ربات های گوگل به هر حرکتی از جانب شما حساس هستند باید بدانید مطالب و نظراتی که منتشر میکنید نباید وارد حیطه اسپم شود. اگر ربات ها احساس کنند مطلب شما تطابقی با سایت و موضوع مورد نظر ندارد آن را حذف خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موضوع میتوانید در سایت هایی که هم راستا با محتوا سایت شما هستند فعالیت کنید.

از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

ر شما یک مبتدی هستید ، این فرآیند ممکن است کمی وقت گیر باشد تا زمانی که بتوانید سریعتر انواع پیوندها را از یکدیگر تفکیک کرده و کیفیت آنها را قضاوت کنید. تا آن زمان ، فقط بر روی صفحات پیوند دهنده کلیک کنید و آنها را یکی یکی بررسی کنید.

 

به اطراف سایت ها نگاه کنید تا ببینید آیا راهی برای دستیابی به مقاله ، اطلاعات یا پیوند خود در سایت وجود دارد. برخی از آنها بسیار ساده خواهد بود در حالی که دیگران ممکن است برخی از آنها حفاری و یا ایمیل ارسال کنند.

 

شما می توانید این فرآیند را برای هر تعداد سایت در مکان خود که دوست دارید تکرار کنید ، و در نهایت بهترین لینک های رایگان رقبای خود را جمع می کنید ، بنابراین یک امتیاز بزرگ برای رتبه بندی خود خواهید داشت.

 

مشخصات اجتماعی و انجمن

هزاران فروم و سایت اجتماعی مختلف برای ایجاد پروفایل رایگان در آن وجود دارد و بسیاری از آنها به شما امکان می دهند پیوندی به نمایه خود اضافه کنید.

 

برخی از بزرگترین نمونه سایتهایی از این قبیل فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و Pinterest هستند. اینها برخی از نمایه های اصلی اجتماعی است که هر مشاغل از آن برخوردارند ، اما موارد بسیار زیاد دیگری وجود دارد.

 

کاملاً ساده است: برای سایت یا انجمن اجتماعی ثبت نام کنید ، نمایه خود را کاملاً پر کنید و پیوندی به وب سایت خود را در آن قرار دهید.

 

برای استفاده کاملتر از این موضوع ، می توانید به جای استفاده از نام کسب و کار ، کلمات کلیدی خود را به نام کاربری خود اضافه کنید. غالباً ، این کلمات کلیدی به عنوان صفحه ایجاد شده برای نمایه شما اضافه می شوند که ارتباط بیشتری به پیوند وارد شده به وب سایت شما اضافه می کنند. ما توصیه نمی کنیم این کار را با پروفایل های اصلی اجتماعی خود انجام دهید - فقط با مشخصات کوچک تر و کوچکتر.

 

 

بسیاری از این پیوندها nofollow نخواهند بود ، اما ما همچنان شاهد تأثیرات بسیار مثبتی در استفاده از این روش هستیم - مخصوصاً برای سایتهای جدیدی که هنوز در مرحله اتصال بالش هستند.

 

ما به دلیل ایمنی و طبیعی بودن ، معمولاً در مراحل ابتدایی رتبه بندی سایت ها 100 یا بیشتر از این پیوندهای نمایه را بدست می آوریم - شرکت های جدید اغلب مشخصات اجتماعی را که می توانند با کسب و کار خود بدست می آورند تا برای استفاده های بعدی ذخیره کنند.

 

از سایت های علامت گذاری اجتماعی رایگان مورد علاقه ما دیدن کنید.

 

راهنماها و استنادها

دایرکتوری ها لیست مشاغل یا وب سایت ها هستند. نقل قول ها دایرکتوری هایی هستند که به شما امکان می دهند NAP خود را فهرست کنید (نام ، آدرس ، شماره تلفن). برخی از فهرست ها و نقل قول ها پرداخت می شوند ، اما بسیاری از آنها رایگان هستند.

 

 

تا آنجا که به بک لینک رایگان مراجعه می شود ، فهرست ها از مهمترین آنها هستند - مخصوصاً برای سئو محلی. اما دقیقاً مانند نظرات وبلاگ ، مطمئن باشید که این موارد را به روشی فوق العاده اسپم مانند افرادی که در گذشته انجام می دادند ، ارائه نمی دهید.

 

می توانید با اپراتورهای جستجوی Google و همچنین تحقیقات رقبا دایرکتوری های خاصی را پیدا کنید و ثبت نام در آن به آسانی ثبت نام و ارسال اطلاعات کسب و کارتان است.

 

نقل قول ها حیاتی از SEO محلی هستند و باید از قبل بخشی از روند رتبه بندی شما باشند. می توانید برای سایت های وابسته نیز استنادها و دایرکتوری ها انجام دهید ، اما مهم نیستند - فقط لینک های بالش خوبی ایجاد می کنند.

 

ما هنگام راه اندازی سایت جدیدی حداقل 50 نقل قول و راهنما انجام می دهیم و فکر می کنیم که آنها به صورت رایگان و عالی به نمایه لینک سایت هر سایت اضافه می شوند.

 

Niche Edits Link Inserts - تبلیغات بدون کار

پاداش: اپراتورهای جستجوی Google برای کمک به یافتن پیوندهای رایگان

همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر کردیم ، اپراتورهای جستجوی Google دستورات ویژه ای هستند که شما در Google تایپ می کنید تا به شما کمک کند تا جستجوی خود را به روشهایی اصلاح کنید که برای یافتن سایتها برای دریافت پیوندهای رایگان بسیار مفید باشد.

 

در اینجا ویدئویی از Ahrefs آورده شده است که نحوه استفاده از برخی از آنها را توضیح می دهد:

 

 

ما لیستی عظیم با بیش از 400 اپراتور جستجو گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند فرصت های لینک دهی رایگان را پیدا کنید و کارهای دیگر مربوط به SEO را بسیار کارآمدتر انجام دهید.

 

یکی از اولین مواردی که در لیست قابل بارگیری ما قرار دارد ، یک اپراتور جستجو برای کمک به یافتن نظرات وبلاگ است. برای یافتن سایتهای مرتبط با لوله کشی که قبلاً نظرات ارسال شده را می توانید وارد Google Plumbing "1 comment" یا Plumbing "2 نظر" و موارد دیگر شوید.

 

این یکی از مفاهیم مفید است زیرا به شما امکان می دهد مقالات مرتبط با موضوعاتی را پیدا کنید که می توانید از آنها پیوند نظر بگیرید ، و از قبل می دانید که آنها نظرات را می پذیرند (و فقط همه آنها را انکار نمی کنند)

 

این فقط یکی از بیش از چهارصد اپراتور جستجو است که در بارگیری رایگان ما در اینجا پیدا خواهید کرد:

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش